Warsztaty artystyczne - realizacje interemedialne i muzyka improwizowana.

Projekt współpracy trzech gdańskich uczelnii zainicjowany przez fundację TNS w ramach Europejskiego Festiwalu Muzyki Improwizowanej i Sztuki Współczesnej 2007.

Koncepcja współpracy z uczelniami oraz koordynacja: Przemysław Paszkowski. Współpraca: Marek Rogulski.

warsztaty studentów Akademii Muzycznej i Akademii Sztuk Pięknych/ kwiecień 2007

 

Warsztaty artystyczne w Pracowni Intermedialnej Akademii Sztuk Pięknych

w Gdańsku - luty/czerwiec 2006 - Audiosfery

Pracownia Intermedialna ASP w Gdańsku programowo zajmuje się szeroko rozumianym obszarem styku sztuk. Równoprawnie traktuje wszelkie nośniki idei, dostępne środki wyrazu i formy wypowiedzi artystycznej. Obiekt, instalacja, performance, video, realizacje sieciowe i wiele innych wyznacza obszar penetracji artystycznej studentów uczęszczających na zajęcia. Rozległość tego obszaru wymusza otwartość technologiczną i każe korzystać zarówno z tradycyjnego warsztatu sztuk plastycznych jak i sprzętu rejestrującego obraz i dźwięk, a także technologii umożliwiających ich dalszą obróbkę elektroniczną. Wieloaspektowość pracy sprawia, że niezastąpioną formę kształcenia stanowią warsztaty tematyczne pozwalające zawęzić pole penetracji. Głównym bohaterem proponowanych warsztatów będzie dźwięk - jego generowanie, utrwalanie, porządkowanie i przenoszenie w nową przestrzeń. Warsztaty są skierowane do studentów trzech gdańskich uczelni wyższych, a poprowadzą je: Leszek Knaflewski, Marcin Berdyszak - ASP Poznań i Adam Witkowski - ASP Gdańsk. Warsztatom towarzyszyć będą pokazy i wykłady: Witosław Czerwonka, Wojciech Zamiara - ASP Gdańsk

Oprac. prof. Witosław Czerwonka

Pracownia Intermedialna

Akademii Sztuk Pięknych Gdańsku

Studenci pracowni Intermedialnej ASP w Gdańsku. Program zajęć pod kierownictwem prof. Witosława Czerwonki i dr. Wojciecha Zamiary

Warsztaty Improwizacji na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku - marzec/maj 2006

Improwizacja jest czymś najbardziej naturalnym w muzyce. Od intuicyjnego wydobycia dźwięku rozpoczyna się edukacja dziecka gry na instrumencie. Od intuicyjnie wybranych kilku dźwięków rozpoczyna się pisanie partytury przez poważnego kompozytora. Wyuczenie muzyka czy kompozytora muzycznych schematów, systemów i formuł wykształci w nim co najwyżej dobrego rzemieślnika. Sztuka wymaga wyczucia, intuicji i wyobraźni, a więc tego, co stanowi o sile i wartości wolnej improwizacji.

prof. Krzysztof Olczak

W ramach kontaktów z Akademią Muzyczną w Tallinie przeprowadzone zostaną warsztaty, które poprowadzą prof. Anto Pett i prof. Anne-Liss Poll ze studentami Akademii Muzycznej w Gdańsku. Warsztaty obejmą adeptów nauczania początkowego, instrumentalistów i kompozytorów. Uczestnictwo w warsztatach studentów z Akademii Sztuk Pięknych pozwoli zarejestrować obraz i dźwięk, a następnie je twórczo przetworzyć i zaprezentować w ramach kolejnych działań związanych z festiwalem.

Oprac. prof. Krzysztof Olczak

Akademia Muzyczna w Gdańsku

prof. Anto Pett i prof. Anne-Liss Poll

Koncert finałowy w sali koncertowej Akademii Muzycznej.