GALERIA SPICHRZ 7

CZĘŚĆ I


PERFORMANCE pt:"OBSERVATOR" na COM NET 97 AUTOR działania: MAREK ROGULUS ROGULSKI


W performance pt: "Observator" jego autor odwołuje się do ezoterycznej wizji świata. W Systemie Supersztuki znaczącą funkcję pełni pogląd, iż istota ludzka funkcjonuje wielowymiarowo, posługując się materią ciał widzialnych i niewidzialnych. Materia tych ciał przetwarzana jest przez energetyczne ośrodki wewnętrzne. Ośrodki te połączone są z funkcjonowaniem pewnych organów w ciele człowieka (np: przysadka mózgowa, serce, splot słoneczny). Istotna jest możliwość pobudzania tych ośrodków co w rezultacie prowadzi do zdobycia nowych rodzajów percepcji.

Mosiężna rzezba z instalacji
"Machina Coelestis" 1997. Marek Rogulski.
Fot. A. Drewa.

Performance skonstruowany jest wielopoziomowo. Jest to koncentracja i użycie energii autora w pewnym wybranym trybie postępowania, z użyciem specjalnie skonstruowanych urządzeń, przedmiotów i rekwizytów.


Akcja "Cyklum" 1996. Galeria "Manhattan". Łódz.

Istotą działania jest ukazanie idei transformacji i wizualizacja procesu działania poprzez ośrodki wewnętrzne. Wykonane z różnych materiałów uniformy (m. innymi: folia, mosiądz, stal) w chwili gdy zostają dopasowane do ciała autora pozwalają mu na dokonanie na nich zabiegu jaki może zachodzić w wewnętrznych ciałach człowieka w stanach koncentracji i medytacji.

W akcji "Observator" kamera video spełnia rolę ogniska intelektu i jest umieszczona na poziomie splotu słonecznego. W literaturze ezoterycznej jest to ognisko siły witalnej i zarazem intuicji, przechowujące pamieć przeszłych wcieleń.

Etapy performance pt: "Machina Coelestis". 1997. Galeria Spiż 7.
Fot. A.Drewa.

Powstała po performance instalacja przestrzenna jest realizacją w której znaczną rolę odgrywa prawda przekazu - dekonstrukcja procesu transformacji, refleksja nad mechaniką zjawiska medytacji.

Autor podczas realizacji filmu video
pt: "Inna planeta". 1991.
Fot. E.Lipa.


CZĘŚĆ II

HISTORIA GALERII SPICHRZ 7. DZIAłANIA FUNDACJI TYSIĄC NAJJAŚNIEJSZYCH SŁOŃC OD 1992r. DOKUMENTACJE ARTYSTÓW ( noty informacyjne ).

1992 - 1993. FUNDACJA ORGANIZUJE DZIAŁANIA W GALERII C 14, NA UL. ŚW. BARBARY W GDAŃSKU.

Instalacja "Szybki ruch oczu" 1992. Galeria C 14. Akcja formacji TNS pt: "System Lewitacji".

1992-1994 FUNDACJA TNS ORGANIZUJE DZIAŁANIA W "OTWARTYM ATELIER" NA UL. JASKÓŁCZEJ 1 W DAWNEJ ŁAZNI MIEJSKIEJ ORAZ ORAGANIZUJE REJESTRACJĘ PRAWNĄ FUNDACJI "OTWARTE ATLELIER". OD 1993 FINANSUJE DRUKI I DZIAŁANIA GALERII WIBRACJI "AUTO DA FE".

Fundacja realizuje odcinek dla Art Noc Marcina Krzyznowskiego II pr TVP pt: "Fundacja Tysiąc Najjaśniejszych Słońc przedstawia..."

1995 FUNDACJA ORGANIZUJE POWSTANIE I DZIAŁALNOŚĆ GALERII SPICHRZ 7.

1995

11.05 - "Tajny Zakon"
17 - 18.06. - "Fantom Hermeticum"
30.09 - 01.10 - "Hoc est secretis Focus"

1996

09.03 - "Jupiter"
19.04 - "Megaparsek"
25.05.- "Tractus"
20.06 - " Spichrz 7 - Internet - Introitus"
05.08 - " Sfera Homunculus".

W ramach projektu Spichrz 7 - Internet Introitus przestrzeń Galerii i została przeniesiona do Cyberprzestrzeni.

Fundacja realizuje nagrania w studiu Krater grupy "ART RHYTHMIC" - Mazzoll, Wojciech Mazolewski, Rogulus, Szajna., pt: " Pieśni ze Spoichrza 7".

Działalność Galerii SPICHRZ 7 kontynułowana jest pod nazwą GALERIA SPIŻ 7. Gdańsk, ul. Chmielna 113.

1997

05.04 - "SPIN"
10.05 - "Machina Coelestis"
23.05 - "Bezpieczny azyl własnej niemocy"
13.06 - "Wobec Apokalipsy"

DOKUMENTACJE ARTYSTÓW

ANNA BAUMGART

Urodzona we Wrocławiu w 1966 r. Studia na wydziale rzezby PWSSP w Gdańsku. Dyplom obroniła w pracowni prof. F Duszeńki. W latach 1994 - 1996 wspólpracuje z Galerią Delikatesy Avangarde. W 1994 r. tworzy grupę "Ogon żółwia". W 1995 r. współpracowała z Galerią Wyspa. Od 1995 współpracuje z Galerią SPICHRZ 7. Zajmuje się rzezbą, instalacją, obiektem, performance, tatuażem artystycznym.
Anna Baumgart. 1996. "Ta która skacze poza wszelki strach" Anna Baumgart. 1997. "Bezpieczny azyl własnej niemocy".

ANNA KUCZYŃSKA

Anna Kuczyńska. 1993. "NAZARIEFF 93". Kadr z filmu w tech. svhs. Anna Kuczyńska. 1994. "NAZARIEFF 94". Kadr z filmu w tech. Beta cam.

WOJCIECH MAZOLEWSKI

Zadebiutował w roku 1986 jako wokalista punk- rockowej grupy " Iwan Grozny".

1994 - załozył PARALAKSĘ - Jest to grupa penrtrujaca niskotonową sfere muzyki. Muzyka improwizowana, dopuszczająca fantazje wirtuozerskie oraz ingerencje przypadku. Stylistyka utworów rozciąga się na wszystkie terazniejsze trendy muzyczne.

1995 - rozpoczął wspólpracę z formacja sceny alternatywnej "Oczi cziorne".

1996. - przebudzenie ducha free jazzu w końcu XX w. w Gdańsku.

Grupa ART RHYTHMIC.

Grupa koncertuje w Galerii Spichrz 7 i nagrywa materiał pt: "Tysiąc Najjaśniejszych Słońc". Mazzoll - klarnety, Rogulus - trąbka, Mazolewski - kontrabas, Szajna - perkusja.

1997 - rozpoczyna wspólpracę z formacją "Niebieski Lotnik" - premiery płyt:

  1. "Mazzoll & Arhythmic memory" 1997 - pt:" Cynober manifest"
  2. PARALAKSA , Gowi, 1997 pt: "Paralaksa".

Zakłada orkiestrę "Bassisters Orchestra" z którą otwiera obchody Milenium Gdańska.

MAZZOLL

Kompozytor i klarnecista - uważany za jednego z najciekawszych obecnie klarnecistów w Polsce.

Wykorzystuje w swej grze zarówno elementy klasyki jak i muzyki współczesnej, reprezentuje linie jazzowych klarnecistów: Goodman, la Porta, Giufree.

Wspólpracuje z Diango Bates, Alfred Harth, Jeffry Morgan, Niels Ladgren, Tony Oxley. Debiutancka płyta: "Mazzoll & Arhythmic Perfection" "A" oraz " Newborn" trio: Perplex - Mazzoll - Chastka.

Jest współtwórcą formy scenicznej zwanej Dyfuzja, która powstała przy współpracy z Robertem Knuthem. Od 1995 wspólpracuje z galerią SPICHRZ 7.

IWONA OSTOJA OSTASZEWSKA

Iwona Ostoja Ostaszewska.1995. "Chleb wypalony z ziemią". Iwona Ostoja Ostaszewska. 1995. Bez tytułu.

MAREK ROGULUS ROGULSKI

Marek Rogulski. 1994. "Model EEEP - Do pokoju dzieciego".

ur. 1967.

1985 - 90 Studiuje w PWSSP w Gdańsku. Dyplom na wydz. malarstwa.
1989 - współtworzy grupęPampers Maxi.
1990 - inspiruje działania grupy ZIEMIA MINDEL WURM. współpracuje z galerią Wyspa.
1991 - współzakłada i prowadzi Galerię C 14. (Z A. Awsiejem i J. Kabala.) - pisze : "Mały traktat o transformowaniu energii"
1991/2 - zakłada FundacjęTysiąc Najjaśniejszych Słońc.
1992 - współtworzy Fundację "Otwarte Atelier".
1993 - tworzy Autogeniczną Galerię Wibracjii AUTO DA FE. oraz zakłada zakon ( ZPNP iPP).
1993/4 - tworzy SYSTEM SUPERSZTUKI (sztuka hermetyczna, transformiczna i sakramentalna)
1994/5 zakłada Ośrodek Badań Przestrzeni Wewnętrznej przy Fundacji TNS. Rozpoczyna działalność hermetyczny TAJNY ZAKON.
1995 - zakłada Galerię SPICHRZ 7.
1996 - Galeria zostaje przeniesiona do Cyberprzestrzeni. Zakłada Galerię SPIŻ 7, ul Chmielna 113.

Od 1993 gra na kontrabasie i trąbce. Dysponuje teoreą muzyczną: "Machina Magica". (Formacje Art Rhythmic oraz Bassisters Orchestra )
Marek Rogulski. 1996. Fragment instalacji " Psychocephallus". Marek Rogulski. 1996. Akcja "Cyklum".

Marek Rogulski. 1994. "Auto da fe - Geniusz Miłośći".

YACH PASZKIEWICZ

NORBERT WALCZAK

/.../ Ironista uprawia "pisarstwo", którego żywiołem jest intelektualnosć, pozwalajaca na eksperymentowanie z własnymi i cudzymi słownikami. Wybiera więc inna drogę niż poeta, poddając - jakby powierdział Bachtin - " cudze słowa nowemu panu"./.../
Norbert Walczak 1996. Performance w Galerii "On" .


CZĘŚĆ III

GALERIA SPICHRZ 7. JEJ TRANSFORMACYJNY CHARAKTER I EZOTERYCZNE ZRÓDŁA IDEI.

"KAŻDE DZIAłANIE SKIEROWANE DO CELU WYTWARZA PRZEZNACZENIE, KTÓRE PEWNEGO DNIA PRZYNIESIE OWOCE".
Aleister Crowley.


CZĘŚĆ IV

Strona tytułowa zaproszenia na wystawę.

Wystawa "Wobec Apokalipsy". 13. 06. 1997. Galeria SPIŻ 7 w Gdańsku.

Kurator: Krzysztof Jurecki.

Uczestnicy:

oraz "Wojciech Mazolewski Bassisters Orchestra" W. Mazolewski, Mazzoll, M.Trzaska, M.R. Rogulus.